Wednesday 11 September 2013

Lawatan ke Zoo Negara

 Hari ini saya ada lawatan ke Zoo Negara,Kuala lumpur.Saya mendapat banyak ilmu disana.Kami mula perjalanan dengan menaik TRAM.Ada 3 penjaga zoo yang sentiasa mengikuti kami dan memberi ilmu pengatahuan kepada kami.Tajuk utama kami ialah  REPTILE.



Saya berpeluang untuk mengangkat ular sawa,memberi makan kura-kura dan buaya jenjulung.Kemudian penjaga zoo itu memberi kami pegang dan sentuh rangka kura-kura dan rangka ular.Apabila saya memegang rangka kura-kura itu saya nampak iaitu tulang belakang kura-kura itu melekat dicakera nya.



Selepas itu mereka kerluarkan kulit ular yang sudah mengelupas,bau nya sangat busuk.Selepas itu kami mengambil kesempatan untuk memusing satu zoo.Kemudian penjaga zoo membawa kami ke tempat keluar.Rupa-rupanya lawatan kami sudah berakhir.




Saya amat berharap agar kami  boleh pergi ke zoo suatu hari nanti.Lagipun sudah banyak ilmu pengatahuan yang saya dapat sepanjang perjalanan.












1 comment: